Вода, що тече по широким трубопроводам в наші будинки і квартири, повинна насамперед бути придатною для використання. Але що робити, коли те, що тече з крана, взагалі не застосовується (ну хіба підлоги мити).
Хто зобов'язаний стежити за якістю води і як діяти, якщо вона настільки погана, що в ній неможливо навіть прати?
Для того щоб з'ясувати, наскільки якісна вода тече з крана, ще в Радянському Союзі були розроблені державні норми - ГОСТ.
Згідно усталеним нормам, питна вода, яка призначена для споживання людиною, повинна бути безпечною за епідемічними та радіаційними показниками, нешкідлива за хімічним складом. Також мати оптимальні органолептичні властивості, тобто бути приємною на смак, без різкого відразливого запаху.
Простіше кажучи, у воді неприпустимо вміст шкідливих для здоров'я людини мікроелементів, різних паразитів, а також радіоактивних та токсичних речовин. Крім того, питна вода не повинна погіршувати біологічну цінність їжі, яку ви готуєте.
Відповідно, якщо з крана тече вода сумнівного кольору, з неприємним запахом, в ній плавають незрозумілі речовини (шматочки іржі або ще чогось), тоді є привід викликати санепідемстанцію (СЕС) і якось вирішувати проблему. Адже від якості води в чому залежить і здоров'я людини. Не кажучи про те, що кожного місяця ми дістаємо з кишені кровно зароблені і платимо водоканалам саме за якісну воду.
Не влаштовує якість води, яка надходить в вашу квартиру? Тоді озбройтеся терпінням і дійте. Ось що слід зробити в такій ситуації:
1. Зверніться зі скаргою до районної чи міську санітарно-епідеміологічну службу (природно, за місцем проживання). У скарзі потрібно вказати, що саме вам не подобається. Наприклад, вода непрозора, іржава або є осад і пр. Там же, в заяві, не забудьте попросити перевірити якість води та її відповідність встановленим вимогам.
2. Після цього СЕС направить комісію, яка візьме проби води і зробить лабораторний аналіз. На підставі результатів експертів складають висновок про те, наскільки вода відповідає державним нормам.
3. Якщо у висновках санепідемстанції зазначено, що вода погана, тоді комунальні служби (ЖЕК або водоканал) повинні як мінімум розглянути вашу претензію і зробити перерахунок за неякісно надану послугу. У такому разі вартість води зменшиться на 20% (за весь час користування такою водою).
Звертаємо увагу, що експертизу можуть зробити не тільки представники СЕС, а й незалежні експертні організації (у яких є ліцензія на проведення цієї процедури) або ж ГлавСЕС.
Важливо знати: якщо вам подавалася вода низької якості і цьому є фактичне підтвердження (результати експертизи), ви маєте право вимагати не просто перерахунку, а й компенсації витрат на проведення подібної оцінки фахівцями.
+38 (067) 743-23-43, +38 (050) 801-41-31, +38 (0362) 43-23-43, +38 (098) 25-79-410, +38 (050) 25-78-239, +38 (067) 743-23-43
м. Рівне
+38 (067) 743-23-43
+38 (050) 801-41-31
+38 (0362) 43-23-43
м. Луцьк
+38 (098) 257-94-10
+38 (050) 257-82-39
+38 (0332) 20-13-30